Сучасна освіта прагне щоб дитині було цікаво, захоплююче впроваджуватися в навчальний процес. Ефективно виконати таке завдання можна надавши вченню ігрову форму.
Лего педагогіка, що це?
У 1990-ті роки кращі педагоги Данії, вчені і конструктори створили систему, що дозволяє пізнавати світ, розвиватися граючи улюбленим Lego. Такий метод набув широкої популярності, показав високі результати. Все частіше в нашій країні використовують таку незвичайну форму навчання.
Не дивно що задіяли саме лего, адже воно:
- Містить велику кількість деталей, з'єднань різної структури, форм.
- Має широку кольорову гаму, враховуючи дитяче сприйняття світу.
- Простий у використанні, конструкції виходять міцними, надійними, стійкими.
- Абсолютно безпечні. Матеріали використовуються екологічно чисті, не містять клею, небезпечних хімічних складів.
- Існують набори призначені різним віковим категоріям.
Більш того, з'явилася ціла філософія конструювання, яка охоплює різні грані дитячого розвитку.
Які цілі досягає лего-педагогіка для школярів?
- Дуже важливо щоб дитина захотіла навчатися. Стимулювати його насамперед потрібно дією. Нудні, примусові завдання не викличуть бажання, інша справа - гра.
- Далі діти вчаться працювати з готовими конструкціями, для ознайомлення та отримання досвіду роботи. Знайомляться з усілякими сполуками, кресленнями, схемами. Вчаться розуміти їх.
- Після ознайомлення, учні пробують створити конструкції самостійно, починаючи з простих. Це дозволяє зробити лего універсальним посібником, допоміжним засобом для навчання.
- Конструктор повинен допомогти добре розвинути дрібну моторику пальців рук, збираючи всілякі деталі разом. Центр мозку, який відповідає за моторику, розташовується біля центру мови.
- Повною мірою розкриваються творчі задатки. Кожна дитина володіє оригінальним творчим підходом, яскравою уявою. Можливість фантазувати, мати інструменти для втілення фантазії в реальність, розвиток самостійної творчості - цінна якість, якою володіє конструктор.
- Створення придуманого своєю головою образу спонукає до розумової активності. Потрібно знайти варіанти правильної побудови, поставити вірне завдання, коригувати його, вносити правки.
- Розвиток пізнавальних якостей. Виходячи з попереднього пункту, ми розуміємо, що потрібно використовувати наявні знання, при необхідності дізнаватися нові, подумати де їх шукати. Вся отримана інформація починає оброблятися, фільтруватися і отримувати застосування.
- Спільна робота спонукає до комунікації. Доведеться навчитисья доносити свою позицію, розуміти позиції інших людей. Все це допомагає придбати цінний навик переговорів і договорів.
- Планування. Складання плану дій, формування цілей, здійснення завдання. Після - самостійна оцінка результату, порівняння результатів. Погодьтеся, дуже цінне вміння.
- Особистісні якості теж отримають розвиток, адже приймаючи рішення, людина займається самовихованням.
Як лего-педагогіка допомагає дітям вивчати шкільні предмети
Математика
- Легше навчиться складати і віднімати, маючи перед очима такий яскравий, неординарний інструмент.
- Також відокремлюючи від цілої цеглинки частини, стане зрозуміліше дроблення цілого на частини.
- Складаючи башточку, ділячи її на рівні частини можна визначати середнє арифметичне число.
- Зведення в квадрат цікавіше складаючи цеглинки.
Фізика
- Навчить головному методу фізики - експеримент.
- Експериментуючи, можна проводити дослідження рівноваги, розміру балансу.
- Потрібно пам'ятати - діти складно сприймають подібні речі.
Інформатика
Використання комп'ютерних програм для створення ескізу моделей конструкцій.
Мова
Збагачення словникового запасу новими словами, термінами, поняттями.
Літературне читання
Підбір матеріалу на задану тему.
Як проходить заняття, при використанні лего в педагогіці?
План заняття, незалежно від предмета, має схожу структуру.
- Вступна частина. Вчитель розповідає тему уроку, пояснює завдання, спонукає інтерес до творчої діяльності.
- Основна частина. Діти конструюють на тему завдання. Вчитель допомагає, дає поради. Основна робота, звичайно, виконується дітьми.
- Заключна. Підбиваються підсумки заняття, виставляються роботи.
Малювання, ліплення, аплікації мають недолік, щодо лего - такі вироби легко зіпсувати, це може викликати у дитини розчарування. Лего також можна потримати в руках, не ризикуючи зіпсувати, а творіння завжди буде барвистим, що свідомо задасть правильний позитивний настрій, стимул працювати далі.
Лего залишиться цікавим в позаурочний час, адже відсутні чіткі межі завдання. Це вирішить проблему зайнятості дитини, проведення вільного часу з користю, розвитку творчого потенціалу.
Батьки, візьміть на замітку, перелічені вище принципи добре використовувати вдома. Прості принципи можна самим донести дошколяреві. Деякі краще сприймають інформацію перебуваючи в затишних стінах рідного дому, займаючись із зацікавленими батьками.
Порадуйте свого малюка свіжими новинками, наприклад новим lego elves. Він із задоволенням і користю зануриться в фантастичний світ ельфів.
Додати свій коментар: Відмінити